czwartek, 23 października 2014

przepis na bezglutenowe ciasto z dyni hokkaido i mąki ryżowej

Postanowiłam zrobić ciasto. Miało być bezglutenowe i zdrowsze niż takie zwykłe. Zrobiłam na próbę, zupełnie na czuja - dzieci pochłonęły całe w 10 min. Syn poprosił o upieczenie takiego do szkoły. Córka w trakcie konsumowania trzeciego kawałka, dowiedziała się, że je dynie. Przerwała przeżuwanie na 5 sekund, po czym wzruszyła ramionami i jadła dalej.

Kolejnego dnia upiekłam drugie. Kuzynowi, który wpadł w odwiedziny, smakowało.

Ciasto jest niezwykle aromatyczne i w ogóle nie czuć w nim braku zwykłej pszennej mąki. A poza tym robi się je momentalnie. Gdybym miała w domu, pokusiłabym się jeszcze o wrzucenie do niego odrobiny startego imbiru. Bo wydaje mi się, że bardzo by pasował.

Ale do rzeczy:





PS. Puree z dyni robimy tak: puree z dyni

8 komentarzy:

  1. Dzięki!!! Imbir to doskonały pomysł, ja dodaję do wszystkich deserów z dynią. A przepis wygląda całkiem sensownie. tylko gdzie ja kupię mąkę ryżową?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja poprzestałam na kremie..z dyni...to i tak szczyt moich kulinarnych "umiejętności" dyniowych. buśka.

    OdpowiedzUsuń
  3. To faktycznie musiało być pyszne, jak tak szybko zniknęło :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam krem z dyni. Ciasta jeszce nie robilam. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A teraz promocja w lidlu na dynie więc można zapas zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam puree w lodówce i dwie całe dynie na parapecie :D

      Usuń
  6. Fajny przepis, tylko ja dyni nie lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez nie lubiłam, dopóki nie nauczyłam się jej przyprawiać ;)

      Usuń